داوه،داق داق آباد

پایگاه اینترنتی داق داق آباد

پایگاه اینترنتی داق داق آباد

این پایگاه اینترنتی داقداق آباد -داوه- است. لطفا با ارسال مطلب،خبر،عکس و.. ما را کمک کنید. یا حداقل با ارسال نظر در بخش « نظرشما» بر ما منت بگذارید.

نویسندگان

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

در بعضی موارد دوستانی سوال کرده اند که چرا نام سایت داقداق آباد داوه نام گذاری شده است؟ آیا دلیلی برای این انتخاب وجود داشته یا اینکه بطور تصادفی انتخاب شده است؟

جواب معلوم است . مگر می شود تصادفی نامی را انتخاب کرد؟ این نام با توجه به گذشته داقداق آباد بوده است. در مورد تاریخچه داقداق آباد و همچنین وجه تسمیه آن بنده تحقیق مختصری انجام داده ام . البته بخشی از این مطلب را چندین سال پیش ( تقریبا سال 82 ) در نشریه محلی چاپ کردیم وحالا به دلیل درخواستهای مکرر شما بزرگواران تکمیل شده آن مطالب را در ادامه می آوریم .

قلعه فتح السلطنه

برای روشن شدن مطلب بهتر است از پیشینه روستایمان و وجه تسمیه آن مطالبی عنوان شود.

در این مورد چند نظریه وجود دارد:

1- داقداق آباد به معنی ( کوهی که این دیار را آباد کرده ) آمده است . واین به دلیل وجود دو کوه در مجاورت آن بوده است . در توضیح این مطلب آورده اند که در قدیم قحطی بزرگی رخ داده است و به خاطر این قحطی اهالی بسیاری از سکنه روستاهای اطراف از بین رفته اند ولی اهالی داقداق آباد به دلیل وجود همین کوه و داشتن زاغه هایی در آن توانسته اند از قحطی نجات یابند و به همین دلیل اهالی پس از پشت سر گذاشتن قحطی نام روستایشان را به داقداق آباد تغییر داده اند.یعنی اینکه این دو کوه باعث حفظ و بقای روستا شده است.

2- در این نواحی گیاهان و درختچه هایی به نام « داغ داغان » وجود داشته و به خاطر کسرت این درختچه ها این روستا به داغ داغان آباد معروف شده است . وبه مرور زمان به داغ داغ آباد تغییر شکل یافته است .

بقیه در ادامه مطلب

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۰۲
ابوالفضل جعفری

این حمام قدیمی که در مرکز داقداق آباد قرار دارد ، احتمال داده می شود که در دوران افشاریه ساخته شده باشد. بنای آن بسیار محکم است که در انتهای این بحث در مورد آن مطالبی را خواهم گفت ، ولی ابتدا می خواهم به افسانه ای بپردازم که در مورد این حمام وجود دارد. افسانه ای جالب که شنیدن آن خالی از لطف نیست! 

 دختری به نام خاوه خاتون دستور می دهد ..     

حمام تاریخی داقداق آباد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۱
ابوالفضل جعفری